SCENARIUSZ ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH NA CZWARTEK 26.11.2020- od pani Wioli
- Film o zwierzętach, poniżej link
https://www.youtube.com/watch?v=0NzmLjsO1YE
Po obejrzeniu proszę zapytać dziecko, jakie zwierzęta występowały filmie?
- Magiczny worek
Materiały:
– worek
– różne przedmioty np. małe zabawki, owoce, warzywa itp.
Trzeba włożyć do nieprzezroczystego worka różne przedmioty (znane dziecku). Następnie poproś dziecko, by wsunęło ręce do worka w taki sposób, aby nie widziało, co jest w środku. Potem niech weźmie do ręki jeden przedmiot i postara się go odgadnąć( dodatkowo może go opisać ). Na końcu dziecko wyciąga wybrany przedmiot i sprawdza?
- Proszę, usiąść z dzieckiem na dywanie rozłożyć fotografie rodzinne na których twarze osób wyrażają różne emocje. Następnie zapytaj albo pomóż dziecku określić czy ktoś jest wesoły, smutny, zdziwiony.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ NA ŚRODĘ 25.11.2020- od pani Romy.
1.Przygotuj tackę, poproś Mamusię aby nasypała na tackę kaszę lub mąkę – rysuj palcami różne wzory, kształty prawą, lewą ręką, obydwoma rękami jednocześnie – SUPER!!
2. Przygotuj paski papieru – spróbuj wprawić je w ruch (możesz zwiększać odległość)
3. Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie po śladzie
4. Nauka rymowanki
Jeden, dwa, trzy
klaszczę ja, klaszczesz ty.
Jeden, dwa, trzy
tupię ja, tupiesz ty.
Jeden, dwa, trzy
Skaczę ja, skaczesz ty.
Powtórz rymowankę z jednoczesnym wykonywaniem w niej czynności – SUPER!!!
SCENARIUSZ ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH NA ŚRODĘ 25.11.2020- od pani Wioli
Witam serdecznie, przesyłam Państwu propozycje ćwiczeń do wykonania w domu z dzieckiem.
Rodzicu, niech dziecko wskaże, i spróbuje nazwać poszczególne obrazki. Pokoloruj rysunek.
– Co to za odgłosy?
Rodzicu możesz włączyć sprzęty gospodarstwa domowego, a dziecko odgaduje co to za
odgłosy, np. suszarka, mikser, odkurzacz, czajnik, magnetofon, itp. Dziecko określa odgłosy i skąd dobiega dźwięk.
– Czego brakuje?
Rodzicu ustaw przed dzieckiem kilka zabawek. Na klaśnięcie dziecko szybko odwraca się, a w tym czasie chowasz za siebie wybraną zabawkę. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co zostało schowane.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH NA WTOREK 24.11.2020- od pani Wioli
Witam serdecznie, przesyłam Państwu propozycje ćwiczeń do wykonania w domu z dzieckiem.
- Zadaniem dziecka jest ułożenie puzzli, poniżej znajdują się linki.
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/bajki/173822-%C5%9Bwinki
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/bajki/126864-peppasaltanelfango
- Zachęcam do zrobienia eksperymentu. Kliknij link: https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g
Źródło: https://www.google.pl/search?q=talerz+z+kolorowym+mlekiem&source=lnms&tbm
- Układanie sekwencji – układamy przed dzieckiem wzór np. czerwone koło, żółte koło, czerwone koło lub czerwony trójkąt, żółte koło, niebieski kwadrat, następnie dziecko musi dokończyć układanie. (Możemy sami wykonać komplety kolorowych figur np., wyciętych z kartonu lub wykorzystać klocki, różne rodzaje makaronu, zakrętki).
Witam serdecznie!
Przesyłam Państwu propozycje ćwiczeń do wykonania w domu z dzieckiem w dniu 23. 11. 2020
Materiały
miski, ryż, mąka, grysik, groch, makaron (co mamy w domu) , plastikowe butelki np. po małej wodzie,
Rodzicu:
- Rozłóż tkaninę: ceratę lub obrus.
- Połóż na niej miski z ryżem, mąką, grysikiem itp., butelki i lejek. Wspólnie wsyp produkty sypkie do butelek przez lejek, wypełniając 1/4 ich wysokości. Twoim zadaniem jest trzymanie lejka, pozostałe zadania wykonuje dziecko, posługując się dłońmi, dzięki czemu rozwinie swoją sprawność manualną.
- Podaj dziecku następne butelki oraz miski z grochem i makaronem. Dziecko wrzuca te produkty do butelek bez użycia lejka, ćwicząc przy tym mięśnie palców.
- Po napełnieniu butelek do 1/4 ich wysokości pomóż dziecku dokładnie je zakręcić.
- Po wykonaniu instrumentów dziecko na każdym z nich gra. Zapytaj dziecka, który
instrument gra najgłośniej, a który najciszej, a następnie spróbował uszeregować je w
zależności od intensywności wydawanego dźwięku.
- Do zabawy możesz zaprosić wszystkich członków rodziny i wspólnie muzykować,
tworząc butelkowy akompaniament do dowolnej wszystkim znanej piosenki.
Która butelka gra?
Materiały: grające butelki przygotowane w poprzedniej zabawie, parawan wykonany na przykład z koca lub dużego ręcznika.
Rodzicu:
- Postaw przed dzieckiem butelki i poproś, aby na każdej z nich zagrało. Wyjaśnij mu, że jego zadaniem jest zapamiętanie dźwięków, jakie wydają poszczególne produkty.
- Ustaw przed dzieckiem parawan. Schowaj się za nim i zacznij grać na przygotowanych instrumentach.
- Poproś dziecko, aby rozpoznało, na jakiej butelce grasz. Graj na butelkach w dowolnej kolejności tak, aby uczestnik zabawy ich nie widział.
- Zamieńcie się rolami – teraz dziecko gra, a ty rozpoznajesz dźwięki. Obserwuj emocje, jakie dziecko okazuje podczas udzielania przez ciebie odpowiedzi.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ NA PONIEDZIAŁEK 23.11.2020- od pani Romy.
– przygotuj butelkę plastikową z nakrętką:
- spróbuj ją zakręcać i odkręcać – powtarzaj tę czynność kilka razy
- połóż butelkę (bez nakrętki) na podłodze i zgniataj ją stopami
– rysuj w powietrzu przy użyciu obu rąk jednocześnie koła, okna, chmurki, słoneczka, domku
– posłuchaj tekstu, spróbuj się go nauczyć na pamięć – wspólnie z Rodzicami powtórz go mówiąc szeptem;
W listopadzie, w listopadzie
mokro w lesie, mokro w sadzie.
– zrób niespodziankę dla mamy – narysuj obrazek – SUPER!!!
Polecamy publikacje specjalistów z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tarnowie -29.06.2020.
Ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę głoski G
Obsesja czy zainteresowanie – słów kilka o autyzmie
RELAKSACJA TRENING JACOBSONA DLA DZIECI W WERSJI B. KAJI
Polecamy publikacje specjalistów z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tarnowie -22.06.2020.
Jak stymulować rozwój mowy dziecka
Rola postaw rodzicielskich w kształtowaniu samooceny u dzieci
Zabawy i ćwiczenia z wykorzystaniem wody
Polecamy publikacje specjalistów z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tarnowie -1.06.2020.
Ćwiczenia utrwalające wymowę Głoski DŹ
Jak postępować wobec dziecka z ADHD – wskazówki dla nauczycieli
Wskazówki jak wspierać dziecko nadpobudliwe
Polecamy publikacje specjalistów z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tarnowie -25.05.2020.
WAŻNE ZAGADNIENIA:
Ćwiczenia rozwijające komeptencje społ-emocj przedszkolaków
LOGOPEDIA:
Ćwiczenia utrwalające wymowę Głoski DZ
Polecamy publikacje specjalistów z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tarnowie -18.05.2020.
WAŻNE ZAGADNIENIA:
Lateralizacja – o co tu chodzi
Ćwiczenia stymulujące ustalanie lateralizacji u dzieci
LOGOPEDIA:
Ćwiczenia utrwalające wymowę Głoski ż (1)
Ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę głoski Z
Ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę głoski S
Ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę głoski C
Polecamy publikacje specjalistów z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tarnowie -14.05.2020.
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ANALIZATOR WZROKOWY:
LOGOPEDIA:
Ćwiczenia utrwalające wymowę Głoski Cz
Ćwiczenia utrwalające wymowę Głoski ż
ĆWICZENIA ROZWIJAJACE KREATYWNOŚĆ I TWÓRCZE MYŚLENIE:
Ćwiczenia rozwijające kreatywność – cz.1
Ćwiczenia rozwijające kreatywność – cz.2
Ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie – cz.1
Ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie -cz.2
ĆWICZENIA SŁUCHOWE, KONCENTRACJA UWAGI:
Koncentracja uwagi – ćwiczenia dla młodszych dzieci szkolnych
WAŻNE ZAGADNIENIA:
Jak chronić przed uzależnieniem od komputera Cz. 1
Jak chronić przed uzależnieniem od komputera Cz. 2
Dojrzałość szkolna – czym jest
INFORMACJA
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Tarnowie proponuje zdalne konsultacje z psychologami w zakresie oceny gotowości szkolnej dziecka.Szczegóły w poniższym linku.
Gotowość szkolna – konsultacje
Ważna informacja o uruchomieniu Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Tarnowie
Ważna informacja o uruchomieniu Poradni
Polecamy publikacje specjalistów z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tarnowie -4.05.2020.
Matematyka dla smyka – bezpłatny e-book od Wydawnictwa Greg
Uczeń zdolny – kto to taki – cz. 2
Zagadki i malowanki na wieczory i poranki! – bezpłatny e-book od Wydawnictwa Greg
Tyflopedagogika- zajęcia 30.04.
Tyflopedagogika- zajęcia 29.04.
Komunikat Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Tarnowie
KOMUNIKAT PORADNI PSYCHOLOGICZNO
Polecamy publikacje specjalistów z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tarnowie -27.04.2020.
Ćwiczenia dla przedszkolaków – koncentracja uwagi
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych
Ćwiczenia rozwijające komeptencje społeczno-emocjonalne
Pomoc rodzicom dzieci dwujęzycznych
Rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych
Wpływ mediów na proces wychowania
INTERAKTYWNA RULETKA- 24.04.
W czasie kiedy rodzina przebywa w domu, mamy więcej czasu na wspólne zajęcia i rozmowy. Polecamy ciekawą interaktywną grę- która pomoże nam poprowadzić rozmowę na temat uczuć. Każdy uczestnik zabawy może zakręcić interaktywnym „emocjonalnym kołem fortuny” i odpowiedzieć na wylosowane pytanie. Zabawę polecamy całej rodzinie.
https://dzieciecapsychologia.pl/materialy-interaktywne-ruletka-5-gier-pelnych-emocji-i-poznania/
—————————————————————————————————————————————————————————————
zabawy i ćwiczenia do zakładki praca terapeut
Tyflopedagogika- zajęcia 15.04.
Polecamy publikacje specjalistów z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tarnowie -15.04.2020.
Osamotnienie w trakcie epidemii
Polecamy publikacje specjalistów z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tarnowie -8.04.2020.
Adaptacja dzieci i rodziców do nowej rzeczywistości
Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo a czas epidemii
Lęki dziecka w czasie koronawirusa
Tyflopedagogika zajęcia z dnia 8.04.
w zakładce przedszkole można znaleźć wiele ciekawych gier, zabaw i ćwiczeń edukacyjnych, wszechstronnie rozwijających dziecko.
Polecamy stronę UM Portal Edukacyjny i ciekawe informacje o Treningu Słuchowym który :
- Kształci umiejętność słuchania
- Poprawia pamięć
- Wzmacnia zdolność koncentrowania się
- Rozwija umysł
- Poprawia zdolność przyswajania wiedzy
- Podnosi pewność siebie
Szczegóły w poniższym linku
https://www.youtube.com/watch?v=lEr23DCB43M
—————————————————————————————————————————————–
Tyflopedagogika- 26.03.
Trening słuchowy – https://www.youtube.com/watch?v=nUyCsu-qQqs
—————————————————————————————————————————————-
Tyflopedagogika 25.03.
Ćwiczenia- tyflopedagogika 25.03.
————————————————————————————————————————————–
Praca korekcyjno- kompensacyjna 2.04.
Praca korekcyjno- kompensacyjna 26.03.