Przedszkole Publiczne nr 19 w Tarnowie

JĘZYK ANGIELSKI

 


ROK SZKOLNY 2022/2023


 

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

PIĄTEK 28.01.2022

1.Cześć dzieciaczki. W związku z tym że Was nie ma ,postanowiłam że nie będziemy się uczyć nowych słówek , jedynie utrwalać te które poznaliśmy.

Na powitanie włączmy sobie piosenkę oraz odpowiedzmy na pytanie: How are you today?

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 

 2.

Przypomnijmy sobie kilka słówek związanych z zimą:

 

3.Posłuchajmy piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=Z75Hsp-2zaw

  1. Kochani znajdźcie 5 różnic między obrazkami. Wykorzystajcie angielskie słówka:

  1. Na koniec , rozwiąż zagadkę. Dopasuj puzzle.Kto to jest? Co ma na głowie? Odpowiedz po angielsku.
  1. Bardzo za Wami tęsknię, nie martwcie się powtórzymy słownictwo
  2. .Bye, bye kids!!

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

——————————-

PIĄTEK 16.04.2021 

pory roku2


CZWARTEK 15.04.2021

pory roku1


WTOREK 13.04.2021

pogoda4


PIĄTEK 9.04.2021 

pogoda 3


CZWARTEK 8.04.2021

pogoda2


WTOREK 6.04.2021

pogoda1


PIĄTEK 2.04.2021 

Wielkanoc 3 (2)


CZWARTEK 1.04.2021

Wielkanoc 2

informacja


WTOREK 30.03.2021

Wielkanoc1 (1)


Zajęcia z języka angielskiego

25.02.2021r.

Grupa I

Temat: Poznajemy nazwy zwierząt hodowlanych.

 

Słownictwo:

a cow /kau/ – krowa

a duck /dak/ – kaczka

a horse /hoos/ – koń

a pig /pig/ – świnka

Wyrażenia:

It’s a horse/ pig/… – to jest koń/świnka…

Is it a cow/ duck/… – czy to jest krowa/kaczka..?

Poniżej podaję link do strony, z której mogą Państwo pobrać karty obrazkowe.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-farm-animals.pdf

  1. Najpierw prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych It’s a cow i wskazujemy krowę, It’s a duck i wskazujemy kaczkę, It’s a pig i wskazujemy na świnkę itd. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
  2. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.
  3. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.
  1. Zachęcam do wspólnego wysłuchania piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg

https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

https://www.youtube.com/watch?v=k5U7VqUs_2s

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

Have a nice day,

Teacher Agnieszka


Piątek 27 listopada 2020

Grupy I – II

Temat: Poznajemy nazwy warzyw.

 

Słownictwo:

a cabbage /kebidż/ – kapusta

a carrot /karot / – marchewka

a tomato /temeitou/ – pomidor

Wyrażenia:

It’s a cabbage/tomato/… – to jest

I like carrot/ tomato/… – ja lubię

I don’t like cabbage/carrot/… – ja nie lubię

Poniżej podaję link do strony, z której mogą Państwo pobrać karty obrazkowe.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-vegetables.pdf

1.Najpierw prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych It’s a cabbage i wskazujemy kapustę, It’s a tomato i wskazujemy pomidora, It’s a carrot i wskazujemy na marchewkę. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

2. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.

3.Zachęcam aby  wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.

4.Bardzo proszę aby rodzic wylosował jedną z omawianych kart i trzymał ją nad głową, a następnie aby pytał dziecka „Is it carrot?” (na zdjęciu widoczne jest inna karta), dziecko odpowiada NO. Kiedy rodzic zgadnie jakie warzywo przedstawione jest na obrazku, wtedy dziecko odpowiada YES. Zabawę rozpoczyna rodzic ale po odgadnięciu zagadki można zamienić się rolami.

5.Zachęcam do wspólnego wysłuchania piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=efMHLkyb7ho

https://www.youtube.com/watch?v=X6BSapjBzic

https://www.youtube.com/watch?v=glZPhQikZg0

Have a nice day,Teacher Agnieszka


Piątek 27 listopada 2020

Grupy III – V

Temat: Poznajemy nazwy owadów cz.2

 

Słownictwo:

a bee /bii / – pszczoła

an ant /aent/ – mrówka

a fly /flai/ – mucha

Wyrażenia:

It’s a bee/fly/… – to jest

It’s an ant – to jest mrówka

Is it a ladybird/spider/… – czy to jest?

Is it an ant? – czy to jest mrówka?

Poniżej podaję link do strony, z której mogą Państwo pobrać karty obrazkowe.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-bugs.pdf

  1. Za pomocą kart obrazkowych prezentujemy nowe słownictwo, pokazujemy dziecku obrazek i wymawiamy It’s a bee – i wskazujemy na pszczołę/ It’s an ant – wskazujemy na mrówkę/ It’s a fly – wskazujemy na muchę. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
  2. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.
  3. Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze karty obrazkowe z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.
  1. Zachęcam do wysłuchania i zaśpiewania piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=7xyXB8_BetQ

https://www.youtube.com/watch?v=JwaqRYTirkI

https://www.youtube.com/watch?v=EgiQ6GliTrI

https://www.youtube.com/watch?v=jflZseWtmyI

  1. Zachęcam aby wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.

Have a nice weekend, Teacher Agnieszka


Zajęcia czwartek 26.11.2020     

Temat: Poznajemy nazwy owadów cz.1

 Grupy III – V 

Słownictwo:

a ladybird /leidiberd/ – biedronka

a butterfly /baterflai/ – motyl

a spider /spaider/ – pająk

Wyrażenia:

It’s a spider/butterfly/… – to jest

Is it a ladybird/spider/… – czy to jest?

Poniżej podaję link do strony, z której mogą Państwo pobrać karty obrazkowe.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-bugs.pdf

  1. Najpierw prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych It’s a ladybird i wskazujemy biedronkę, It’s a butterfly i wskazujemy na motyla, It’s a spider i wskazujemy na pająka. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia.
  1. Pora na trochę ruchu. Bardzo proszę aby na dywanie rozłożyć karty obrazkowe ale w pewnej odległości od siebie. Zadaniem dziecka będzie przeskoczyć obrazek, ale najpierw musi poprawnie nazwać przedstawionego na nim owada.
  1. Zachęcam do wysłuchania i zaśpiewania piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=7xyXB8_BetQ

https://www.youtube.com/watch?v=JwaqRYTirkI

https://www.youtube.com/watch?v=EgiQ6GliTrI

https://www.youtube.com/watch?v=jflZseWtmyI

  1. Na koniec proponuję grę w talerze. Najlepiej gdyby każdy miał inny kolor. Proszę ukryć pod nimi karty obrazkowe. Poprosić dziecko aby wybrało jeden. Podnieść go, a dziecko nazywa znajdującego się pod nim owada. Dla urozmaicenia można przestawiać talerze, w różnej kolejności.

Have a nice day, Teacher Agnieszka


Zajęcia czartek 26.11.2020     

Temat: Poznajemy nazwy warzyw.

 Grupy I – II

Słownictwo:

a cucumber /kjukamber/ – ogórek

a potato /peteitou / – ziemniak

a parsley /pa:sli/ – pietruszka

Wyrażenia:

It’s a cucamber/ potato/… – to jest

I like parsley/ potato/… – ja lubię

I don’t like parsley/cucamber/… – ja nie lubię

  1. Bardzo proszę o przygotowanie kart obrazkowych wspólnie z dzieckiem. Na kartce z bloku , która tniemy na mniejsze kwadraty rysujemy wyżej wymienione warzywa.
  1. Najpierw prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych It’s a parsley i wskazujemy pietruszkę, It’s a potato i wskazujemy ziemniaka, It’s a cucamber i wskazujemy na ogórka. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.
  1. Możemy również pobawić się w „Wyścig kart”. Na jednym końcu stołu układamy nasze karty obrazkowe, a następnie przekładamy je do drugiego końca stołu. „Zwycięska” karta staje się zagadką dla naszego przedszkolaka.
  1. Zachęcam do wspólnego wysłuchania piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=efMHLkyb7ho

https://www.youtube.com/watch?v=X6BSapjBzic

https://www.youtube.com/watch?v=glZPhQikZg0

Have a nice day,  Teacher Agnieszka


Zajęcia wtorek 24.11.2020

Temat: Utrwalamy słownictwo o dyscyplinach sportowych.

 

Słownictwo:

Swimming /słiming/ – pływanie       Basketball /basketbol/ – koszykówka

Football/ futbol/ – piłka nożna     Cycling /saikling/ – kolarstwo

Tennis /tenis/ – tenis                    Table tennis / tejbl tenis/ – tenis stołow, ping-pong

Wyrażenia:

It’s swimming/basketball/tennis/…  – to jest

I like table tennis/football/… – ja lubię

My favourite sport is swimming/cycling/… – mój ulubiony sport to…

Poniżej podaję link do strony, z której mogą Państwo pobrać karty obrazkowe.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-sports.pdf

  1. Za pomocą kart obrazkowych przypominamy wszystkie słówka. Prosimy aby dziecko dotknęło karty przedstawiającej odpowiednie słowo np. Show me football/ Show me swimming itd. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.                                                                                                                                                                                                             
  2. Możemy wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.                                                                                                                                                                    
  3. Moja kolejna propozycja zabawy to rozłożenie kart na dywanie ale w pewnej odległości od siebie. Prosimy aby dziecko przeskoczyło obrazek ale tylko wtedy gdy poprawnie odpowie co się na nim znajduje. Na początku sugeruję aby trochę pomóc dziecku a jeśli uda się mu pokonać „tor przeszkód” bez błędu nagrodzić go naklejką bądź pieczątką J

 

  1. W celu utrwalenia słownictwa można również zagrać w Memory game. Wystarczy podwójnie wydrukować karty obrazkowe. Dziecko otrzymują zestaw par ilustracji. Rozkłada je tak, aby obrazki były niewidoczne. Następnie odkrywa dwie dowolne karty, jeśli odkryło parę, zabiera je, jeśli nie zakrywa je i próbuje kolejny raz.
  1. Na koniec pytamy dziecko What is your favourite sport? Dziecko wybiera swoją ulubioną dyscyplinę sportową, mówi My favourite sport is…, a po podaniu jej nazwy prosimy aby narysowało ją na kartce z bloku.

See you soon,

Teacher Agnieszka J


ROK SZKOLNY 2020/2021


CZERWIEC

KOCHANE PRZEDSZKOLAKI

Oto nadszedł czas zasłużonego odpoczynku po miesiącach wytężonej pracy. Wszystkim Wam życzę by nadchodzące wakacje były bezpieczne, radosne i pełne niezapomnianych wrażeń. Korzystajcie z każdego słonecznego dnia i z każdej przeżytej przygody. Bawcie się wspaniale na złocistych plażach, w górach czy nad jeziorami. Wierzę, że wkrótce wszyscy spotkamy się zdrowi, wypoczęci i w doskonałych humorach w nowym roku szkolnym.

Szczególnie trzymam kciuki za Was Starszaki, życzę samych piątek i szóstek oraz samych sukcesów w szkole, i już mocno trzymam za Was kciuki.

Good luck !!!

Teacher Agnieszka


Zajęcia 12.06.

szkoła 3


Zajęcia 9.06.

szkoła 2


Zajęcia 5.06.

szkoła 1


Zajęcia 4.06.

Owady 3


Zajęcia 2.06.

Owady 2


MAJ

Zajęcia 29.05.

Owady 1


Zajęcia 28.05.

salon i sypialnia 4


Zajęcia 25.05.

’s day


Zajęcia 22.05.

Salon i sypialnia 3


Zajęcia 21.05.

salon i sypialnia 2


Zajęcia 19.05.

Salon i sypialnia 1


Zajęcia 15.05.

Łazienka 2


Zajęcia 13.05.

Łazienka 1


Zajęcia 11.05.

Dom 4


Zajęcia 8.05.

Dom 3 (1)


Zajęcia 7.05.

Dom 2 (1)


Zajecia 5.05.

Dom 1 (2)


KWIECIEŃ

Zajęcia 30.04.

Pomieszczenia 4


Zajęcia 28.04.

pomieszczenia cz.3


Zajęcia z dnia 24.04.

Pomieszczenia 2


Zajęcia z dnia 23.04.

Pomieszczenia 1 (1)


Zajęcia z dnia 21.04.

kształty 4


Zajęcia z dnia 17.04.

kształty 3 (1)


Zajęcia z dnia 16.04.

kształty 2


Zajęcia z dnia 14.04.

kształty 1


Zajęcia z dnia 10.04. wraz z życzeniami świątecznymi

Wielkanoc 3


Zajęcia z dnia 7.04.

Wielkanoc1


Zajęcia z dnia 3.04.

pory roku 2


Zajęcia z dnia 2.04.

pory roku 1


MARZEC

Zajęcia z dnia 31.03.

 pogoda 4  


Zajęcia z dnia 27.03.

pogoda 3


Zajęcia z dnia 26.03.

pogoda 2


Zajęcia z  dnia 24.03.

pogoda1


Zajęcia z dnia  19.03. – 20.03.

Słownictwo P19