Przedszkole Publiczne nr 19 w Tarnowie

Regulamin rekrutacji

REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2024/2025

Termin składania „Deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego” dla dzieci uczęszczających do naszego przedszkola to: 12 – 20 lutego 2024 r.

„Deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego” w okresie od  12-20 lutego 2024 r. należy złożyć  u nauczycieli  poszczególnych oddziałów.

Nabór do tarnowskich przedszkoli publicznych po raz kolejny zostanie przeprowadzony z zastosowaniem ELEKTRONICZNEGO SYSTEMU NABORU.

W serwisie internetowym https://naborp-kandydat.vulcan.net.pl/tarnow  sukcesywnie będą zamieszczane istotne informacje na temat rekrutacji – zasad i terminów zapisów, a także szczegółowe informacje nt. przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miasta Tarnowa.

—————————————————————————————————————————————————————————–
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2023/2024

Termin składania „Deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego” dla dzieci uczęszczających do naszego przedszkola to: 7 – 21 lutego 2023 r.

„Deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego” w okresie od  7-21 lutego 2023 r. należy złożyć  u nauczycieli  poszczególnych oddziałów.

Szczegółowe informacje wraz z informatorem dla rodziców znajdują się na stronie:

http://edunet.tarnow.pl/pl/linki/nabor/nabor_do_przedszkoli/nabor_do_tarn_przedszk_publ_na_rok_szkolny_2023_2024

—————————————————————————————————————–
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2022/2023 

Termin składania „Deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego” dla dzieci uczęszczających do naszego przedszkola to: 7 – 21 lutego 2022 r.

„Deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego” w okresie od  7-21 lutego 2022 r. należy złożyć  u nauczycieli  poszczególnych oddziałów.

Szczegółowe informacje wraz z informatorem dla rodziców znajdują się na stronie:

https://tarnow.pl/Dla-mieszkancow/Edukacja/Rekrutacje-do-przedszkoli-i-szkol/Rekrutacja-do-przedszkoli


Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 3/ 2022
Dyrektora Przedszkola Publicznego Nr 19
w Tarnowie

Regulamin Rekrutacji
do Przedszkola Publicznego Nr 19 w Tarnowie

Podstawa prawna
Rekrutację przeprowadza się w oparciu o:

• Ustawę z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.).

• Uchwałę Nr XXXVI/358/2017 Rady Miejskiej w Tarnowie z dnia 23 lutego 2017 r.
w sprawie kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli, dla których Gmina Miasta Tarnowa jest organem prowadzącym.

• Zarządzenia Nr 12/2022 Prezydenta Miasta Tarnowa z dnia 13 stycznia 2022 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów na rok szkolny 2022/2023 do publicznych przedszkoli oraz do publicznych szkół podstawowych, dla których Gmina Miasta Tarnowa jest organem prowadzącym.

Postanowienia ogólne
§ 1

1. Rekrutacja dzieci do Przedszkola Publicznego Nr 19 w Tarnowie przeprowadzana jest w oparciu o zasadę powszechnej dostępności każdego roku na dany rok szkolny.
2. Rekrutacja dzieci do przedszkola odbywa się na podstawie zasad zawartych w niniejszym regulaminie.
3. Wyciąg z regulaminu zostaje podany do powszechnej wiadomości na terenie przedszkola na tablicy ogłoszeń oraz na stronach internetowych przedszkola.

Postępowanie rekrutacyjne
§ 2

1. Dzieci do przedszkola przyjmuje się po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego.
2. Postępowanie rekrutacyjne do przedszkola przeprowadza Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola.
3. Postępowanie rekrutacyjne do przedszkola przeprowadza się co roku na kolejny rok szkolny na wolne miejsca.
4. Postępowanie rekrutacyjne odbywa się drogą elektroniczną .
5. Podstawą zgłoszenia dziecka do przedszkola jest kompletnie wypełniony w systemie, wydrukowany i złożony w przedszkolu pierwszego wyboru wniosek.
6. Do przedszkola przyjmowane są dzieci w wieku od 3 do 6 lat zamieszkałe na obszarze danej gminy.
7. Po zakończeniu pierwszego etapu rekrutacji decyzją dyrektora mogą być przyjęte również dzieci 2,5 letnie.
8. Kandydaci zamieszkali poza obszarem Gminy Miasta Tarnowa mogą być przyjęci do przedszkola, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkola Gminy Miasta Tarnowa nadal dysponują wolnymi miejscami.
9. Rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola corocznie składają na kolejny rok szkolny Deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w tym przedszkolu.
10. Po przyjęciu wszystkich Deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego, na wolne miejsca w przedszkolu przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne w dwóch etapach.
11. Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria ustawowe:
a) wielodzietność rodziny kandydata – oznacza to rodzinę wychowująca troje i więcej dzieci;
b) niepełnosprawność kandydata;
c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
g) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
12. Kryteria, o których mowa w ust. 11 są brane pod uwagę łącznie , a ich wartość jest jednakowa- 30 pkt.
13. Jeżeli po przeprowadzeniu pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego, przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się następujące kryteria odpowiadające im liczby punktów:
a) oboje rodzice (opiekunowie prawni) pracują lub studiują w systemie stacjonarnym albo kandydat jest wychowywany samotnie przez jednego rodzica (opiekuna prawnego) pracującego lub studiującego w trybie stacjonarnym – 5 pkt;
b) dogodne położenie przedszkola, do którego ma być przyjęty kandydat, względem miejsca pracy jednego z rodziców (opiekunów prawnych) kandydata – 5 pkt;
c) rodzeństwo kandydata kontynuujące wychowanie przedszkolne w placówce pierwszego wyboru kandydata – 10 pkt

§ 3

1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkole dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się postępowanie uzupełniające.
2. Postępowanie uzupełniające trwa od 1czerwca do 30 czerwca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest prowadzone postępowanie rekrutacyjne.
3. Do postępowania uzupełniającego brane są pod uwagę kryteria zawarte w § 2 ust. 13

Komisja Rekrutacyjna

§ 4

1. W celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego dyrektor przedszkola powołuje Komisję Rekrutacyjną.
2. Dyrektor przedszkola wyznacza przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej.
3. Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
2) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,
3) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
4. Komisja Rekrutacyjna przyjmuje kandydata do przedszkola, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.
5. Listy, o których mowa w ust. 3, pkt. 1 i 2, umieszcza się na tablicy ogłoszeń w przedszkolu z adnotacją o dniu podania do publicznej wiadomości oraz podpisem przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej.
6. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej (oraz liczbę punktów)
7. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu uczęszczania do danego przedszkola. Dokumenty kandydatów nieprzyjętych przechowuje się przez okres roku (chyba że jest odwołanie do sądu administracyjnego).

Wymagane dokumenty
§ 5

1. Do wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola dołącza się:
1) Na pierwszym etapie rekrutacji dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, odpowiednio:
a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, ze zm.),
c) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
d) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, ze zm.);
2) Na drugim etapie rekrutacji dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, odpowiednio:
a) oświadczenie o zatrudnieniu bądź studiowaniu w systemie stacjonarnym obojga rodziców (opiekunów prawnych)
b) oświadczenie rodzica (opiekuna prawnego) o jego miejscu pracy
c) w przypadku kryterium określonego w§ 2 pkt 13/c – dane potwierdza dyrektor przedszkola, o przyjęcie do którego ubiega się kandydat, na podstawie dokumentacji będącej w posiadaniu przedszkola.
2. Dokumenty, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt.1 i pkt. 2 są składane:
1) w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu albo wyciągu z dokumentu, lub
2) w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata,
3. Oświadczenia, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt. 1 lit. a) pkt. 2 rodzice składają pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
4. Oświadczenia, o których mowa w ust 2 powinny zawierać klauzulę o następującej treści: „Jestem świadom odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
5. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, o których mowa w ust. 2, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego, lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie tych okoliczności. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) potwierdza te okoliczności w terminie 14 dni.
6. Do wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola w celu zapewnienia mu odpowiedniej opieki, rodzic powinien dołączyć informację o przewlekłych chorobach dziecka (np. alergia, epilepsja, cukrzyca, astma itp. )

Postępowanie w przypadku nie przyjęcia kandydata do przedszkola

§ 6

1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do przedszkola.
2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata.
3. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą uzyskał kandydat w postępowaniu rekrutacyjnym.
4. Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
5. Dyrektor przedszkola rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
6. Na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola służy skarga do Sądu Administracyjnego w Tarnowie.
7. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w przedszkolu, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola została wniesiona skarga do Sądu Administracyjnego w Tarnowie i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

Terminy postępowania rekrutacyjnego

§ 7

1. Postępowanie rekrutacyjne na rok szkolny 2022/2023 przeprowadza się zgodnie z Harmonogramem stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 12/22 Prezydenta Miasta Tarnowa z dnia 13 stycznia 2022 r.

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

Tarnów, dnia: 4.02.2022 r. ……………………………………..
Pieczęć i podpis dyrektora