RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.00 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Zabawy indywidualne i zespołowe. Praca o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensującym oraz wychowawczym. Praca z dzieckiem zdolnym. |
8.00 – 8.20 |
Zabawy integracyjne, ze śpiewem. Zabawa ruchowa lub ćwiczenia poranne. |
8.20 – 8.30 |
Czynności samoobsługowe. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – przygotowanie do śniadania. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole. Czynności higieniczne po śniadaniu. |
9.00–10.15 |
Zajęcia edukacyjno – wychowawcze z całą grupą w oparciu o podstawę programową, przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym. Wycieczki.
Dzieci młodsze zabawy umuzykalniające, ruchowe i swobodne podejmowane z własne inicjatywy. |
10.15–11.20 |
Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, ruchu drogowego, regulaminu placu zabaw. |
11.20–11.30 |
Czynności porządkowo – higieniczne. Przygotowanie do obiadu. Wdrażanie dzieci do samoobsługi. |
11.30–12.00 |
Obiad – praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami. Zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw. |
12.00–14.00 |
Dzieci młodsze: odpoczynek poobiedni.
Dzieci starsze: relaksacja, słuchanie utworów literatury dziecięcej, zabawy integracyjne, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w kącikach zainteresowań. Praca ze specjalistami i w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej. |
14.00–14.30 |
Czynności porządkowe, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. |
14:30-17:00 |
Kontynuacja działalności edukacyjnej, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, gry i zabawy dydaktyczne. Praca indywidualna. Zabawy w sali lub na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.
|